"Uwielbiam outsiderów. Jeśli się nie dostosujesz, nie poddasz całkowicie, będziesz sam na tym świecie. Jednak poddając się, tracisz swoją niezależność jako istota ludzka... Jestem nieuleczalnym romantykiem, mam słabość do przegrańców na wielką skalę, skrycie żywię uczucie do wszystkich odmieńców i tułaczy...
krew sex to co lubie bez zbędnego upiększania pierdół a jego westerny ubóstwiam i tyle ! a nie jakieś schematy durne z johnem waynem
Które filmy Peckinpaha uważacie za najlepsze?
Moje typy:
1. Pat Garrett & Billy the Kid
2. Nędzne psy
3. Ballada o Cable'u Hogue
4. Dzika banda
5. Dajcie mi głowę Alfredo Garcii
Czytając jego biografię, ciekawostki tutaj i z Nędznych Psów, aż dziw bierze, że ten gość
dożył takiego wieku - naprawdę niezłe rzeczy odp**dzielał
Rashomon (1950)
Skarb Sierra Madre (1948)
La Strada (1954)
Hiroszima, moja miłość (1959)
As w potrzasku (1951)
Niepotrzebni mogą odejść (1947)
Hamlet (1948)
Słodkie życie (1960)
Na nabrzeżach (1954)
Zeszłego roku w Marienbadzie (1961)
Droga do miasta (1955)
Na tytoniowym szlaku (1941)
Miejsce pod słońcem...
Murakami w wielu powieściach nawiązuje do filmów Peckinpaha, co, choć trochę paradoksalne, biorąc pod uwagę stylistykę ekspresji obydwu twórców, po wglądzie na annały jawi się jako całkiem zrozumiałe. Czy przychodzą komuś do głowy inni artyści wspominający twórczość tego reżysera?
W jego filmach jest do cna zepsute moralne społeczeństwo, które odnajduje dobre
wartości? Jeśli tak, to jakie polecacie takie filmy stworzone przez tego pana?
Przedstawił jego nieznany filmy - "Salad days" (1971)
Wersja tego materiału tylko po angielsku
http://www.youtube.com/watch?v=zmcrreUVBeo
Kolejny reżyser, który odznaczony przeze mnie został najbardziej prestiżowym i pochlebiającym tytułem, jaki tylko można wlepić twórcom kina . . . .
Takowięc uroczyście ogłaszam, że najbardziej kontrowersyjny ojciec westernów, gdzie w jego filmach trup ściele się gęsto, niczym w soku pasteryzowanym, Sir Bloody Sam,...
Jak będziecie mieli okazje zobaczcie film "Władca północy" (1973). Projekt do którego zabierał się Peckinpah. Czemu on jest godzien uwagi? Ponieważ jest tak bliski filzofii Krwawego Sama, że bardziej się nie da. Tyle pamiętam bo raz jeden jedyny raz pokazała go tvp i jeszcze oglądałem na jakimś czarno-białym dezelu na...
więcejObecnie chyba dosyć zapomniany, ale jaki wielki i ważny dla światowej (choć zwłaszcza amerykańskiej) kinematografi reżyser. Kręcił bardzo specyficznie i jeszcze nie widziałem jego słabego czy choćby średniego filmu, a i ledwie jeden oceniam "tylko" jako dobry, a mianowicie "Strzały o zmierzchu" - z tym, że należałoby...
więcejCześć!!! Może masz na DVD film Peckinpaha "Dzika Banda" i inne.To moje marzenie go zobaczyć i nie tylko ten.Czy mógł byś mi jakiś przegrać.Ja mam na wymiane(Za garść dolarów,Za kilka dolarów więcej,Dobry, zły i brzydki,Mściciel,Bez przebaczenia,Pewnego razu na Dzikim Zachodzie i Leone( Dawno temu w Ameryce) z westernu...
więcejJaki western "krwawego Sama" uważacie za najlepszy ? Według mnie najsprawniej zrealizowany jest "Major Dundee" , to western o przemocy bez większego epatowania nią , coś świetnego ! krwawy Sam dopiero narodzi się
wraz z Dziką bandą.No a wy jaki western w jego rezyseri uważacie za najlepszy ?
1.Pat Garrett i Billy Kid - 10/10
2.Żelazny krzyż - 9/10
3.Nędzne psy - 9/10
4.Dzika banda - 8/10
5.Ucieczka gangstera - 7/10
6.Konwój - 7/10
7.Strzały o zmierzchu - 7/10
8.Major Dundee - 6/10
9.Dajcie mi głowę Alfredo Garcii - 5/10
10.Elita zabojców - 3/10
Po liście widać, że to właśnie Sam...