Francis Ford Coppola zamieścił na Instagramie rolkę ze zdjęciami próbnymi do swojego filmu "Wyrzutki" z 1983 roku. Udział w projekcie stał się przepustką do kariery dla Toma Cruise'a, Patricka Swayze, Roba Lowe'a, Ralpha Macchio, Diane Lane, C. Thomasa Howella, Matta Dillona i Emilia Esteveza. "Wyrzutki": przyszłe gwiazdy Hollywood w jednym pokoju
42 lata temu obsadziliśmy "Wyrzutków" w unikalny sposób. Mieliśmy wszystkich aktorów razem w studiu i dawaliśmy im do przeczytania różne role - wspomina po latach legendarny reżyser -
To było interesujące, ponieważ każdy z nich mógł obserwować swoich konkurentów. Drażliwa na pierwszy rzut oka sytuacja dała bardzo pozytywny rezultat. Między aktorami wykształcił się szacunek i poczucie koleżeństwa. Rezultat był znakomity i przypomniał mi czasy, gdy pracowałem jako wychowawca na obozie. Głównymi bohaterami "
Wyrzutków" są Ponyboy (
Howell) i Johnny (
Macchio) - dwaj nastolatkowie należący do gangu Greasers. Pewnej nocy zostają oni zaatakowani przez członków konkurencyjnej bandy. Johnny zabija w samoobronie jednego z napastników. Od tej pory przyjaciele muszą się ukrywać. Wkrótce dochodzi do wielkiej bitwy gangów.
Film zarobił blisko 34 miliony dolarów przy 10-milionowym budżecie. W kolejnych latach doczekał się statusu dzieła kultowego.
Getty Images © Daniele Venturelli Coppola ponownie za kamerą
Przypomnijmy, że w tym roku po 13-letniej przerwie
Francis Ford Coppola powróci do świata kina z futurystycznym widowiskiem "
Megalopolis". Filmowiec napisał jego scenariusz jeszcze w latach 80. Projekt zapowiadany jest jako epicka opowieść o ambicjach politycznych, geniuszu i konflikcie interesów. Jej akcja ma się toczyć w utopijnej wersji Nowego Jorku (zwanego Nowym Rzymem), który zostaje zniszczony w wyniku niewyobrażalnej katastrofy. Estetyka dzieła ma ponoć nawiązywać do tradycji rzymskiego eposu.
W obsadzie "
Megalopolis" są m.in.
Adam Driver,
Forest Whitaker,
Nathalie Emmanuel,
Jon Voight,
Laurence Fishburne,
Aubrey Plaza,
Talia Shire,
Shia LaBeouf,
Jason Schwartzman i
Dustin Hoffman.